PROJE AMACI ve ÖNEMI: Bu projenin amacı ögrencilerin özel üçgenlerde Pisagor baglantısını kullanmadan farklı düsünce yollarıyla Hipotenüs uzunlugunu bulabilmeleri amaçlanmıstır. Bu amaç dogrultusunda dik üçgen ve dikdörtgenin alan bantlar kullanılarak istenilen hipotenüs uzunluguna ulasmak hedeflenmistir. Burada dikdörtgenin alanı ile üçgenin Alanı arasındaki iliski görsellerle gösterilerek daha kolay yoldan hesaplama saglama amaçlanmıstır. Proje görsel materyallerle desteklenmistir. PROJE YÖNTEMI:Bu projede özel üçgen üçgen kenarlarına sahip dikdörtgenler olusturulacaktır. Aynı sekilde yine üçgensel modellemeler de olusturulacaktır. Ögrenciler her iki sekil üzerinde de sekillerin alanlarına hesaplayacaklardır. Üçgenlerin hipotenüs uzunlugu Pisagor yöntemi kullanılarak hesaplanacaktır. Dikdörtgenin kösegen uzunlugu Aynı uzunluga sahip üçgen ile karsılastırıldıgında esit oldugu görülecektir. Ögrenciler bu sekilde yaparak ve yasayarak ögrenme metodunu da kullanarak Hesaplama yapabileceklerdir. BEKLENEN SONUC:Bu projede ögrenciler Pisagor baglı kalmadan sekiller arası iliskileri kullanarak sonuca ulasacaklar ve alan baglantılarını farklı hesaplarda kullanabileceklerini göreceklerdir. Bizim projemizde ise üçgenin hipotenüs Uzunlugunu hesapladıklarında aslında dikdörtgenin kösegen uzunlugunun aynısı oldugunu ögreneceklerdir. Ayrıca diger geometrik sekillerle iliski kurarak bu durumun gözlemledigi Alanlarda da aynı karsılastırmayı yapabileceklerdir. Ögrenciler yapılan görsel desteklerle de daha kalıcı bir anlama saglayabileceklerdir.